Slagerij Gerard de Nooij; kwaliteit en persoonlijke service met een gouden randje

Persbericht - 5 december 2016 - Oog op Loosdrecht

Na als jong stel samen een slagerij in Hilversum te hebben gehad, kwam er andere baan op het pad van Gerard de Nooij, en drukke tijden vanwege de kinderen voor zijn vrouw Anouk. Maar als het slagersvak in de genen zit en bovenal geworteld in je hart, dan blijft een eigen onderneming een ‘sudderende’ wens. Gerard en Anouk pakten, alweer tien geleden, de kans om de slagerij aan Lindeplein nieuw leven in te blazen met beide handen aan. In september 2006 was de overdracht en amper twee maanden later ging Slagerij Gerard de Nooij open. Om uit te groeien tot een prijswinnende slagerij met een grote schare vaste klanten.

Het tienjarig jubileum was voor Oog op Loosdrecht een reden om de mooie slagerij te bezoeken.

Hart voor de dieren

Wanneer je in de winkel komt, dan ervaar je de warmte van het familiebedrijf en voel je de liefde voor het vak. Het kwaliteit vlees en de smaakvolle kant-en-klare gerechten bij Slagerij Gerard de Nooij zijn gemaakt van duurzaam vlees. Gerard en Anouk vertellen dat ze werken met vaste veehouderijen die zij persoonlijk hebben bezocht. Ook hieruit blijkt weer het familiebedrijf; neef Gijs is een van de leveranciers van rundvlees en Gerard zijn ouders leveren lamsvlees van de schapen die rondom hun huis lopen. De veehouderijen zijn niet alleen geselecteerd op kwaliteit, maar ook op dat de dieren het er goed hebben. De koeien lopen zoveel mogelijk buiten, de kalfjes blijven bij hun moeder en er wordt bij alles gedacht aan het welzijn van het dier.

Een echte slager is een dierenliefhebber en dat proef je terug in zijn producten!

Gerard en Anouk kunnen hun klanten zo garanderen dat ze exact weten waar het vlees vandaag komt, wat de dieren voor voeding hebben gekregen en hoe zij geleefd hebben. Dat vinden zij belangrijk vanuit hun professionaliteit maar ook omdat de klant hier naar vraagt. Sinds twee jaar is er een verjonging waarneembaar onder de klanten. Dit zijn jonge gezinnen die bewuster eten. Ze willen weten wat ze eten en kopen daarom hun vlees niet in een supermarkt, maar bij een gerenommeerde slagerij. Anouk vertelt dat bewuster en duurzaam eten ook betekent dat je teruggaat naar de kern; eten in het seizoen.

Hart voor de klanten

Klanten ontvangen bij slagerij Gerard de Nooij topservice. Dit gaat verder dan een hartelijk ontvangst in de winkel en het kennen van de klanten bij naam. Er wordt ook gedacht aan de portemonnee van de klanten door hen vaste weekaanbiedingen te bieden; maandag is het ‘panklaar-dag’, dinsdag is het voordeel-dag met een 4 voor 3 actie, donderdag is het biefstuk-dag, en vrijdag en zaterdag zijn er wisselende weekaanbiedingen.

Vanwege het tienjarige bestaan was er een strippenkaart-actie met wekelijks een leuk vleespakket voor €10,-. Wanneer de strippenkaart vol was mocht er in de winkel een enveloppe worden getrokken, met daarin een gratis product uit de slagerij.

Om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn levert de slagerij  in Loosdrecht ook saladeschotels, bittergarnituur, snacks en vleesschotels voor gourmet, fondue of bbq. Daarnaast zijn er in de slagerij allerlei bijproducten verkrijgbaar; brood van bakker Mur, jam, kruiden, wijn, snacks, enzovoort.

VAS-beurs; 8 x goud

Naast de vaste klanten die zeer te spreken over de kwaliteit van Slagerij Gerard de Nooij, heeft ook de vakjury op de prestigieuze VAS-beurs 2016 deze kwaliteit onderkend. Gerard is dit jaar beloond met maar liefst 8 x goud voor zijn vleeswaren. Toch hoeven we niet bang te zijn dat Slagerij Gerard de Nooij het hogerop gaat zoeken in de grote stad.